Monday, September 20, 2010

SELAMAT BERJUANG PUTERAKU MUHAMMAD IMMADUDDIN





Di tanah kat Tanah Merah yang bakal didirikan rumah bulan disember ni.



Di masjid Kg Rong Chenok, selepas solat raya eidul fitri



Hari ini merupakan hari pertama puteraku Muhammad Immaduddin berjuang dalam alam peperiksaan yang besar, UPSR adalah langkah pertama anak-anak di sekolah kebangsaan dinilai tahap akademik mereka, beberapa bulan lalu ada cadangan UPSR dan PMR akan dihapuskan, perbincangan meja bulat masih lagi mencari jalan penyelsaiannya. Diharapkan pihak-pihak tertentu dapat mencari jalan penyelsaian yang terbaik untuk generasi akan datang. Jangan jadi seperti PPSMI yang sudah satu dekat dilaksanakan barulah sedar bahawa dasar itu sangat merugikan anak-anak melayu khususnya yang tinggal di luar bandar.

Doa Abah buat Muhammad Immaduddin semoga dapat menduduki UPSR dengan suasana penuh kondusif yang terbaik dan ahkirnya diharapkan cita-cita Imad dan Ummi dan Abah tercapai.
Insyallah kalau diizinkan Allah SWT tahun depan Imad Abah akan hantar ke pusat tahfiz, tujuan Abah dan Ummi untuk menjadikan Immad seorang yang Hafiz yang berjaya di dunia dan akhirat. AMIN.

Sunday, September 19, 2010

SELAMAT MENDUDUKI UPSR BUAT MUHAMMAD IMADUDDIN




Anakku yang ketiga Muhammad Immaduddin akan menduduki UPSR pad selasa ni 21, doa ku semoga Imad berjaya dengan cemerlang dalam UPSR nanti, semoga Imad menjadi anak yang bertakwa dan tercapai hasrat disebalik nama IMMADUDDIN.. Allahu Akhbar.. september

SELAMAT HARI RAYA EIDUL FITRI 1431H/2010M



Sempat menziarahi Kubur arwah ibu yang disayangi Tinara bt Zakaria yang telah meninggal tahun 1967 [41 tahun yang lalu].

Agak lama saya tak menjengok blog ku ni, sibuk sangat agaknya, ramadhan sebulan ternyata masa berlalu begitu laju, tak sempat nak aktifkan blog ni. bayak ana habiskan dengan facebook, mencari kawan lama, seronok dapat jumpa kawan-kawan lama, tu le yang tak ambil tahun dengan blog ni.

Walaubagai mana pun pada kesempatan ini ana ingin mengucapkan selamat hari raya eidul fitri 1431, maaf zahir dan batin..