Tuesday, June 09, 2009

PERCUTIAN DI KELATE DAN GANU

Salam dan Selamat Sejahtera, bersempena cuti sekolah yg bermula 28 jun ini saya sekeluarga balik bercuti di kel dan ganu, sepanjang cuti ini saya sempat bertandang ke majlis perkahwinan dua orang saudara saudara, satu sebelah saya di kel dan satu lagi dari sebelah isteri saya di Felda Jeranggau Barat. seronak dapat jumpa kaum kerabat, dapat berkenalan dan menyambung silatu rahim, anak-anak juga dapat mengetahui dan kenal saudara mara mereka, itulah ada orang-orang melayu, bila nak melangsungkan perkahwinan anak-anak mereka akan menjemput kaum keluarga dan sahabat handai datang meraikan majlis perkahwinan anak mereka, yang risaunya ialah sang lembu le, kena ditumbangkan kerana nak buat jamuan orang yang hadir, rasanya dah seminggu ini badan saya semakin berisi je, asik makan je, kepala pun semacam je, sakit kepada dah beberapa kali, ni kena check bila balik Johor nanti, beritahu isteri tercinta, sempena cuti ini juga saya dan isteri menyambut ulang tahun hari perkahwinan kami, sedar tak sedar dah 16 tahun kami hidup bersama anak pun dah ada enam orang, sedang membesar, perlu kepada perhatian dari kami suami dan isteri. Sekarang ni saya dah berada di Indra Mahkota Kuantan, baru tgh hari tadi sampai, singgah rumah kakak ipar dalam dua hari, mungkin hari khamis bertolak ke CIQ Gelang Patah, JB, Selamat berada di ,imggu Akhir cuti persekolahan.

0 comments: