Tuesday, December 22, 2009

CUTI-CUTI MALAYSIA - BALIK KG DI KELANTAN DAN GANU

Semasa cuti kami sekelurga balik kampung di Ganu dan Kelantan, balik cuma dua minggu je, banyak tempat kena singgah, dua malam di Indra Mahkota [rumah kakak Ipar] dan balik ke Ganu, sempat bermalam di rumah abang ipar kat Tok Randuk, Ajil dan terus balik ke Pasir Mas, ayah sakit terpaksa tak singgah rumah tinggalan mertua di Tanggul, kami sempat singgah semasa perjalaan balik ke JB, sempat tidur semalaman.



Kakak Ipar dan Abang Ipar[saya punya beras] tinggal di Perumahan Bomba di Indra Mahkota,


Anak-anak bermain di Pantai Teluk Cempedak, Kuantan.



Semasa shoping di Rantau Panjang, sempat solat zohur di Masjid bercirikan Beijing, masjid yang pertama di didirikan di Negeri kelantan, bahkan di Malaysia, cantik Masjid, semasa shoping di pekan Rantau Panjang, barang2 nya tersangatlah mahal,beli juga barang untuk anak-anak sebagai kenangan.



Bersenam bersama anak-anak juga anak buah, program memenuhkan cuti yang panjang, nak hilang rasa boring dapat juga keluar peluh.


Sehari sebelum bertolak ke Johor kami suami isteri sempat ziarah rumah baru Ust Fadli di Batang Merbau, dia mengajar di Gombak, kawan kepada Azeman [adik] rumahnya baru sahaja siap, tinggal pagar je yang sedang dalam pembinaan, harga lebih kurang RM250 ribu, tanah mertua bagi satu ekar, bagus juga dapat mertua orang kaya ni dapat tanah luas.



Salah satu aktiviti yang ada di Masjid Kristal ialah kanak-kanak menghafaz al-Quran dalam masjid.



Anak-anak sedang berpoisng di luar Masjid Kristal.




Solat jamak dan Qasar Zohur dan Asar di Masjid Kristal.





Berjamu selera di Restaurant di Taman Tamaddun Islam, Kuala Terangan.

Ibnu Shari al-Kelantani.
CIQ/Jb.
21 Dis 2009.

0 comments: