Thursday, June 17, 2010

BERTOLAK PULANG KE JOHOR BAHRU






Semasa kami bercuti di Pantai Sepat Kuantan

Setelah seminggu lebih bercuti ke kampung, kami sekeluarga bertolak semula ke Johor, pulang ke CIQ, Gelang Patah, pada jam 11.00 pagi kami bertolak dari rumah ayah di kampung Rong Chenok, Pasir Mas, singgah makan tengah hari di Restauren Tepi Sungai di Tanah Merah, ianya menjadi tempat persinggahan makan semasa balik kampung atau pulang ke JB, anak-anak seronak makan di tempat ini kerana banyak lauk disediakan.

Hari ini kami makan durian, dah beberapa hari saya cari durian kat pasar tapi tak ada, itulah istemewanya restauren ini, bukannya lauk saja yang banyak tapi pelbagai disert disediakan, pulut durian pun ada. Mulanya, tadi berhajat nak makan pulut durian dengan santan, tapi dah terlalu kenyang, makan juga beberapa ulas durian bersama anak-anak.

Plan awal nak singgah bermalam di Tanggol rumah arwah bapa/mak mertua, tapi bila dah fikir dan tanya isteri dan anak-anak buat keputusan teruskan perjalanan ke JB je, rugi masa je singgah sana, singah sini. Tetapi selepas Kuala Berang kakak Ipar di Indera Mahkota call suruh kami bermalam saja di rumahnya. Kami sampai di Indera Mahkota jam 0630 petang, elok lah bermalam di sini, kak mak Teh kepada anak-anak, berehat je besok pagi teruskan perjalanan ke CIQ JB. Itulah yang dikatakan ketentuan Allah SWT tidak sama dengan perancangan manusia, Qadar dan Qada Allah kepada makhluknya.




Semoga Allah SWT menyelamatkan kami sekeluarga sampai di CIQ esok.

Ust Mokthar dan family.
0840 malam
Indera Mahkota.

0 comments: