Sunday, July 18, 2010

PROGRAM PENGUKUHAN IBADAH SOLAT 2010


Ustaz Mokthar sedang menyampaikan ceramah sempena Majlis SAmbutan Israk Wal Mikraj di Masjid Abu Hurairah dan majlis penutup Program Pengukuhan Ibadah Solat 2010.


Peserta Program pengukuhan solat bergambar bersama Naqib dan Naqibah


Ust Mokthar menyampaikan ceramah tentang ibadah solat semasa hari pertama program pengukuhan di Masjid Abu Hurairah.


Peserta mengambil wuduk dan diperhatikan oleh peserta yang lain.



Bimbingan rakan sebaya berkenaan bacaan dalam solat


Amali solat semasa program pengukuhan solat


Peserta yang terpilih menerima anugerah MARJAN yang disampaikan oleh Pn Hjh Habibah bt Dol, Pengetua SMKKSAB

Program Pengukuhan Ibadah Solat yang dicadangkan oleh SPI JPNJ kepada murid-murid terpilih di sekolah Negeri Johor ini telah memberikan Impak yang positif kepada murid yang terlibat, walaupun perlaksanaan program ini mempunyi sedikit kekangan dari segi masa dan tenaga guru semasa menjalankanya tetapi kesan positifnya sangatlah baik. Setiap hari GPI hendaklah memantau solat murid terlibat, ini menyedarkan pelajar yang menyertai program ini hakikatnya dirinya dipantau oleh orang lain tentang ibadah mereka, walaupun ada lagi petugas yang menjalankan tanggungjawab ini iaitu malaikat yang sentiasa menulis amalan kita.

Adalah diharapkan kepada murid yang telah terpilih ini terus mendirikan ibadah solat yang diwajibkan ini walaupun program sudah tamat, pemantauan seharusnya dilakukan oleh GPI bagi memestikan anak-anak didik kita sentiasa melaksanakan perintah Allah yang sangat penting ini.



Ust Mokthar bin Shari.
Penyelaras MAKDIS
SMKKSAB.

0 comments: